Jozef en Lea, de ouders van Peter, openden een winkeltje met café in de Grotstraat in Ramsdonk. Als tweede generatie zetten zij het verhaal verder, geïnspireerd door Lea’s moeder, die al een winkeltje had in hetzelfde dorp. De winkel werd al snel “Den Bels” genoemd, naar grootvader Benjamin. Het was een klein, gezellig winkeltje waar de hele buurt iets kon vinden, en op die manier werd het fundament voor de supermarkt gelegd.
In die periode ontstond het vers-verhaal door het bouwen van een beenhouwerij aan de winkel. Peter volgde in Anderlecht een opleiding tot traiteur-spekslager. Tijdens het weekend en na de schooluren zette hij de theorie om in de praktijk. Vanaf dan werd kwaliteit en ambacht de grote sterkte van Den Bels.
Astrid werkte achter de vleestoog, waar ze Peter leerde kennen. Ze werden een koppel en bouwden samen verder aan de uitbreiding van Den Bels. In 1990 zegde Astrid haar job op om voltijds in de winkel te werken. Rond 1992 werd de winkel een Spar en in 1996 namen Astrid en Peter de winkel volledig over. Astrid verzorgde de buffetten en geschenkmanden, terwijl Peter zich bleef focussen op de beenhouwerij en de barbecues.
Na een uitdagende periode bij Spar kozen we in 2001 voor een nieuwe start als GB Contact Ramsdonk. Op 5 februari 2003 vierden we onze opening en legden we de lat opnieuw hoger, met nog meer focus op verse producten en persoonlijke service. Echter, de ruimte die we hadden werd een beetje te klein dus keken we uit naar een andere locatie.
Op 12 december 2012 sloten we de deuren in de Grotstraat en openden we een ruime, moderne winkel in de Mechelseweg. Met 1200m² verdubbelden we zo onze oppervlakte. Het assortiment werd uitgebreid met droge voeding en non-food, maar ons pronkstuk werd de 16 meter lange verstoog, met een ruime keuze aan kwaliteitsvlees. Een belangrijke stap om de klanten nog beter van dienst te zijn!
Het hart van Den Bels
De werking van Den Bels
Astrid en Peter zijn een begrip in Kapelle-op-den-Bos: al vele jaren baten zij Carrefour Market Den Bels uit. Zij doen dit met veel liefde voor de klant en voor het vak. Peter leidt de beenhouwerij, staat in voor alle verse producten en de dagelijkse leiding van het team. Astrid zorgt voor de werking van de winkel en neemt ook personeelszaken ter harte.
















